Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 79.

Prezentacja TED o D&D

24-11-2016 21:23
0
Komentarze: 9
W działach: RPG
Interesuję się trochę przemówieniami publicznymi. Oglądam sobie od czasu do czasu wystąpienia z konferencji TED (Technology, Entertainment and Design – Technologia, Rozrywka i Design), której celem jest popularyzacja idei wartych propagowania. I dziś mi youtube zaproponował do obejrzenia takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=6PaHJqpQnyw Mimo, że z niektórymi tezami mówcy się nie zgadzam, taki sposób popularyzacji RPG jak najbardziej mi odpowiada.

[Opowiadanie] Sprawiedliwy świat

21-11-2016 21:48
5
Komentarze: 11
W działach: Opowiadania
Dawno, dawno temu, być może w któryś wtorek, w odległej krainie o której położeniu autor wam nie powie, bo nie uważał na geografii, było sobie małe miasteczko. Życie w nim toczyło się niezmiennie od wtorku który skończył się być może wiele jedenastoleci temu. Aż pewnego dnia przybył do niej biały rycerz, na białym koniu i tak zamieszał, że ho, ho. Tłum wiwatował. Kobiety piszczały. Mężczyźni skandowali „Biały Rycerz! Biały Rycerz!”, dzieci przynosiły kwiaty. Całe miasteczko było przyozdobione na tę okoliczność. Bohater tego wydarzenia powoli jechał na swoim cudownym wierzchowcu i...

[Opowiadanie] Psychiatryk Transylwania

30-10-2016 13:23
5
Komentarze: 5
W działach: Opowiadania
W niedostępnych strasznych górach. Otoczony strasznym lasem. W murach strasznego zamczyska. Znajdował się spokojny, zaciszny i przytulny psychiatryk dla potworów. Właśnie teraz w sali pomalowanej na kojący zielony kolor z optymistycznymi obrazami na ścianach odbywała się sesja terapeutyczna dla grupy z oddziału nocnego. Dodam, że w Transylwanii, gdzie się znajdujemy oddział nocny to praktycznie nasz oddział dzienny. - Dobrze moi drodzy, pozostały nam jeszcze dwie sprawy – powiedział doktor Frankenstein. – Po pierwsze musimy zdecydować kto będzie szefem grupy w tym tygodniu. Nasta...

[opowiadanie] Wielka ucieczka

16-10-2016 12:51
4
Komentarze: 9
W działach: Opowiadania
Nocą kurnik można porównać do klubu dyskusyjnego. Ptactwo hodowlane rozprawia wtedy o początkach wszechświata, rachunku różniczkowym i teorii względności Einsteina. - Mamo czy musimy skończyć jako rosół? – zapytała Klara. - Nie córciu. Możemy jeszcze skończyć jako chrupiące skrzydełka z kurczaka w KFC. - Ale mamo, to niesprawiedliwe! Ja nie chcę umierać w ten sposób! - Na niektóre rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Tylko godząc się z tym możemy zachować pogodę ducha. - To zwykła bierność i tchórzostwo! Jak możesz się tak poddawać! - Ależ córciu… - Zobaczysz ucieknę stąd. Będę...

[opowiadanie] Dzień z życia złodzieja.

09-10-2016 14:36
7
Komentarze: 6
W działach: Opowiadania
Gildia Złodziei mieściła się nieopodal budynku Sejmu. Obie siedziby były tak bogato zdobione, że wyglądały jak obwieszona świecidełkami i łakociami choinka na święto zimy. Różnica polegała na tym, że na widok choinki ludzie się cieszyli. Dosyć gruby Halfling Billi lepkie łapki wszedł do budynku Gildii. Obawiał się najgorszego. Nie udało mu się przejść testów okresowych, które polegały na kradzieży dziecku cukierka. To, że na jego poziomie doświadczenia dzieckiem był mały troll to szczegół. Do tego Billi oblał teorię. Nigdy nie umiał zapamiętać tej regulaminowej długości liny! To poważna spraw...

[Opowiadanie] CEO GOD

24-09-2016 19:14
4
Komentarze: 17
W działach: Opowiadania
Nadszedł wielki dzień w korporacji GOD Industries. Po wielu latach przygotowań, badań i eksperymentów po raz pierwszy miała odbyć się próba zeskanowania osobowości człowieka do komputera. - Mogę Cię prosić na chwilę? – Jan Kowalski główny bioinformatyk wyglądał na zmartwionego. - Oczywiście przyjacielu. – z twarzy Lucjana Schneidera, CEO GOD Industries, nie  schodził uśmiech. – Przepraszam panowie na chwilę – zwrócił się do swoich współpracowników i odszedł z Kowalskim na stronę. - Nie róbmy tego – szepnął Jan – jeszcze nikomu się to nie udało. Ostat...

Quentin Czyste Rączki

18-09-2016 15:39
7
Komentarze: 41
W działach: RPG
W swoich sesjach nie używam gotowych scenariuszy. Zawsze przygotowuje fabułę tak by pasowała pod motywacje i historie postaci moich graczy. Dlatego też od czasów starego Magii i Miecza, którego czytałem od deski do deski, nie zapoznawałem się z prawie żadnym scenariuszem spisanym. Ostatnio jednak Plane w swojej notce zasugerował, że scenariusze to nie tylko fabuły do grania. To także pośrednio pokazana filozofia prowadzenia sesji danego MG. Wszedłem więc na stronę Quentina z zamiarem poczytania jakich technik inni używają w zapewnianiu rozrywki swoim graczom. I się nie zawiodłem. Praktycznie...

Jaki setting?

09-09-2016 22:22
5
Komentarze: 24
W działach: RPG
Mój kumpel, z którym gram w RPG uwielbia rozbudowane Settingi. Najlepiej opisane w najdrobniejszych szczegółach. Z  tysiącami lat historii. Z setkami postaci. I z dokładnym opisem  geograficznym każdego kontynentu, wyspy wzgórza, jeziora i pustyni. Gdy prowadził nam Honor i Krew Wicka, ściągnął z sieci autentyczną mapę Japonii z dokładnym podziałem na prowincje, spisał imiona i nazwiska każdego przywódcy prowincji z okresu historycznego, w którym graliśmy, potem spisał nazwiska wszystkich ludzi na dworze z którymi mieliśmy do czynienia. Wszystko to było zgodne z faktami historycznymi...

Wszystko jest w naszych głowach.

03-09-2016 13:23
12
Komentarze: 22
W działach: RPG
Uwielbiam Cyberpunka 2020. Ale czy na pewno? Czytałem przecież podręcznik i wiele rzeczy, które tam znalazłem ni w ząb mi nie odpowiadają. Nie, tak naprawdę Cyber podoba mi się, bo poprowadził mi go świetny mistrz gry na studiach. Do dzisiaj pamiętam te sesje i dlatego w mojej głowie ten system jest jednym z najlepszych. Jeden z moich graczy nie znosi cybera. Do tego stopnia, że jak chciałem sobie kupić Interface Zero, stwierdził, że na pewno w to nie zagra i przekabacił na swoją stronę całą resztę graczy. Zapytacie czy mu się nie podobają wszczepy? Nie, na sesjach w Gasnące Słońca gra cyborg...

Nauka z Heartbreakera

01-07-2016 19:54
6
Komentarze: 9
  Jakiś czas temu ogłosiłem tutaj, że piszę heartbreakera. Jak widać po ciszy nie ukończyłem go. Miałem z nim trochę zabawy, trochę dyskusji o nim z moimi graczami i było fajnie. Jednak temat porzuciłem. Pomysł okazał się nie być tak genialny jakby się wydawał. Czegoś się jednak z tego nauczyłem i chciałbym się z wami tym podzielić. Po pierwsze sumienność bije pasje na głowę. Przez pierwsze kilka dni miałem ogromną motywację. Mogłem siedzieć nad projektem godzinami, obmyślać, pisać i kombinować jakby to wszystko ulepszyć. W końcu RPG to moja pasja prawda? Niestety z czasem zaczęły się...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.