Opowiadania interaktywne/gry tekstowe
Odsłony: 739To ja, Adeptus Gedeon. Tradycyjnie proszę o komentowanie pod oryginalnymi postami na blogu zewnętrznym, nie tutaj, ze względu na notoryczne kasowanie moich notek na Polterze przez tak zwanego Koordynatora Społeczności (i mam wrażenie, że od jakiegoś czasu jest to jedyna aktywność wzmiankowanego osobnika).
Jedna z moich gier tekstowych/opowiadań interaktywnych (bardziej to drugie) jest opublikowane na portalu Książkosilnik i dostępne online:
https://ksiazkosilnik.pl/Player/#Games/1021 (link do gry)
http://adgedeon.blogspot.com/2017/03/publikacja-spraw-rodzinnych.html (link do notki).
Udało mi się wreszcie ulepać jakieś znośne demo mojej pierwszej gry tekstowej wzbogaconej o mechanikę - wcześniej wzmiankowanego "Grobu pobielanego". Właściwie, ciężko nazwać to demem, bo nie jest to fragment wykrojony z gotowej całości, tylko jedyny gotowy na obecną chwilę fragment ;) Więc... Beta? Teaser? Nie wiem.
W każdym razie - gra toczy się w tym samym świecie, co moje poprzednie gry: "Wielka Wojna Sukcesyjna" i "Sprawy rodzinne". Tym razem struktura gry jest bardziej otwarta, niż w poprzednich przypadkach. Do tej pory w moich wytworach gracz mógł wybierać co jakiś czas jedną z kilku opcji pozwalających zadecydować o dalszym przebiegu historii. Teraz otrzymuje do dyspozycji całe miasto z wieloma lokacjami, pomiędzy którymi może się poruszać w wybranej przez siebie kolejności i wykonywać wybrane przez siebie zadania. Gracz wciela się w imigranta (do wyboru cztery postacie) przybywającego do Ligi Wolnych Miast. Bohater weźmie udział w rozgrywkach pomiędzy kilkoma frakcjami, a wątek główny będzie wprowadzany stopniowo.
W chwili obecnej dostępne jest tylko kilka lokacji - gwoli informacji, są to te, które oznaczyłem plusem na "Mapie miasta". Już w obecnej chwili stworzyłem jakieś 4 razy więcej treści, niż w tym demie, a w wersji finalnej będzie... ze 20 razy więcej? Ponadto w demie jest włączona opcja pozwalająca graczowi w dowolnej chwili cofnąć się do poprzedniej sceny - możliwe, że wyłączę ją w wersji finalnej.
Oczywiście, przed opublikowaniem dokonałem testów, ale pomimo moich starań, w tej wersji mogą się pojawić błędy. Po prostu, jest na tyle dużo opcji, że w czasie testów mogłem niektóre pominąć i nie zauważyć bugów z nimi związanych. Bardzo proszę o ich wskazywanie w komentarzach, żebym mógł je poprawić.
W wersji finalnej planuję:
- stworzyć wszystkie lokacje, które obecnie są wpisane na "Mapie miasta" i jeszcze więcej (planuję, żeby gracz mógł odwiedzić co najmniej jedną inną wyspę),
- bardziej rozbudować opcje dostępne w czasie walki - będzie możliwość zdobycia broni dystansowej oraz nauczenia się nowych umiejętności bojowych oraz kooperacji z innymi postaciami,
- stworzyć namiastkę drużyny - już w wersji demo gracz może napotkać kilka postaci, z którymi interakcje są nieco "głębsze" - w wersji finalnej na pewnym etapie bohater będzie mógł pozyskać je do swojej "drużyny" i postaci te będą mu towarzyszyć i pomagać,
- co najmniej jeden bardziej rozbudowany "loch" - cmentarne podziemia zaprezentowane w demie z pewnością nie zadowolą zwolenników dungeon crawlingu.
http://adgedeon.blogspot.com/2017/01/demo-grobu-pobielanego.html
Niech żyje Wielka Polska Katolicka!